dijous, 21 de febrer del 2013

BRIGHTON 64 A LLEIDA

És normal anar a la perruqueria i escoltar mil i una xafarderies. La meva perruquera i perruquer em fan molta gràcia quan entre ells es comencen a explicar coses, ja que cada un d'ells té el seu peculiar punt de vista. Però anar al barber a què li talli el cabell al nen i assabentar-se d'aquest noticióooooooooooooon!!!
Brighton 64 estarà en concert al Cafè del Teatre el proper dia 6 d'abril!

He fet un "barrido" per la xarxa i sembla que és cert. És que si veguéssiu al barber en qüestió, molta credibilitat no té...

I arribada a aquest punt, m'he posat a recordar com vaig conèixer als Brighton 64.

El primer contacte va ser el televisiu. En programes musicals de ben entrats els 80 era freqüent veure aquest vídeo:



Brighton 64 neixen l'any 1981. Fa més de trenta anys d'això
A Lleida es vivien amb afició les sortides scooteristes i els festivals sixties.
I jo era molt joveneta...

I el temps va anar passant.
I no és que em dediqués precisament a seguir la pista d'aquest grup.
Brighton 64 després es convertirien en Brigatones i Matamala. Recordo vagament haver-los vist/sentit de lluuuuny a un dels festivals Doctor music a Escalarre.
I el temps segueix passant i s'intensifica la meva afició per la música dels anys 60 i els mods. 
I s'intensifica l'afició a les vespes i Quadrophenia, quan per les acaballes del juliol de 2006 anem a Saragossa al concert dels Who.
I al nostre costat tenia uns paios que em sonaven molt. Clar! És que un parell de mesos abans, al maig, els vam veure a Barcelona (2on Festival de Cultura Mod), a la Sala La Paloma. Molta gent i molt divertit. Darrera actuació? Doncs, no ho sé. Crec que després d'aquest concert, encara en va haver més i el cas és que sembla que tornen, a Lleida.

Però deixeu-me acabar de repassar la meva trajectòria amb Brighton 64, vaixell insígnia de l'etiqueta Revival Mod.

Ho havíem deixat al juliol de 2006 a Saragossa. Dies més tard estàvem a Gijón, a l'Euro Ye-Ye, on vam coincidir amb l'Albert Gil, un dels components del grup (guitarra), amb la seva Lambretta. No ens movíem pels mateixos ambients, però vam coincidir, sí.
I per aquella època eren freqüents les actuacions de grups com els Top Models o els Chest (Castellar del Vallés, Lleida...), "alters egos" de Brighton 64.

Recordo una nit memorable a "La Boite"...
I el temps seguia passant.
I una es retira d'aquest món (sembla com si hagués estat la gran cosa jo, eh?) i només es reserva per a anar a veure actuacions molt i molt triades.
Una serà aquesta del dia 6 d'abril, presentant a Lleida el seu nou disc "Esta vez va en serio"

I us parlava dels Who, Quadrophenia... molt relacionat amb Brighton 64, ja que el nom del grup ve a "rememorar" aquelles batalles, lluites, entre Mods i Rockers tan famoses i habituals per aquella a època.
I és el que il·lustra precisament també la pel·lícula produïda pels Who.
I parlant de robar noms... Els Brighton 64 són famosos també per la cançó "La casa de la Bomba".
I és que els habituals de la nit de Lleida, coneixeran bé aquest nom, ja que es tracta d'un local mític de la ciutat.

I els hi tinc carinyo als Brighton 64 i en especial al Ricky Gil, perquè em van regalar el seu llibre "Bola y cadena" -Editorial Milenio, 2003- (llibre, per cert que prestat i no m'han retornat, eh? Dit amb tot lo carinyo del món...). En ell, fa un repàs a la seva vida personal i artística. Recordo que apareixia una tal Ada. Va ser llavors quan se'm va quedar al cap aquest nom... Recordo baixar a la piscina i estar llegint aquest llibre i com el nom Ada, Ada, Ada, es quedava gravat al meu cap.

Per cert, l'Albert i Ricky Gil són germans i també germans de l'Ariadna Gil.
L'Albert Gil tenia un segell musical "Bip Bip records" a través del qual grups com Sidonie van gravar discs i és un segell que també ha tret recopilatoris com un de tribut a "Los Flechazos".




AQUÍ HO DEIXO DIT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada