diumenge, 24 de març del 2013

GALETES DE PROTAGONISTA

Aquesta setmana el nen va ser el protagonista a P3. La veritat és que va ser molt interessant, agafar les fotos que resumeixen la seva trajectòria personal, fer un resum dels seus gustos, deixar-li triar quina joguina volia ensenyar als seus amics. Li va encantar trobar el seu antic xumet, l'últim, el del tren, el vermell. Portar un parell de contes. Va ser tota una experiència.
Jo, a més, em vaig voler involucrar una miqueta més i participar en l'activitat escolar. Les mestres ens van demanar que si algú volia participar explicant algun conte, titelles... el que sigui, que hi estàvem convidats. El dia de la tutoria, era just la setmana en què havien començat amb l'activitat de protagonista de la setmana i li vaig proposar a la tutora el següent: portar galetes fetes de casa i decorar-les amb els nens.
La idea original era buscar un tallador de galetes en forma de Vespa i decorar-les amb glassa.
Vaig trobar el tallador. Vaig fer galetes a casa per a provar, però quedaven molt petites i seria difícil decora-les amb glassa. Per tant, vaig optar per una altra cosa. Fer galetes rodones grans, i amb fondant  enganxar la Vespa. Tal que això:

Fer-ho a l'escola, si més no per mi, va ser divertit. La mestra no sabia què era el fondant i li vaig explicar que era com una plastilina que es menja. Ràpidament li va explicar als nens, advertint que l'altra plastilina, la de classe no es pot menjar perquè si no els agafaria un mal de panxa molt gran. Els nens, la veritat, feien cara d'al·lucinats. Fins i tot en sortir, cada nen amb la seva galeta vaig sentir com un nen li deia a la seva mare algo de plastilina, galeta, menja o no es menja... Total, que la mare estava flipada de què haguéssin ficat plastilina a una galeta. Devia pensar, "sí, ja sé que es poden fer tota classe de manualitats, però això?!"
Vaig haver d'intervenir, dient que no era plastilina, que era sucre, fondant, que sembla plastilina pel seu tacte... i que jo havia estat aquella tarda amb ells fent-ho... "AAAAAAAAAah!!!!! que sí se come" JAJAJA

De l'experiència destacaria al nen fent el cabra per la classe. Se li notava que estava molt content, eufòric i per altra banda, el gran respecte que em van tenir els altres nens. Com em feien cas, mare meva... va ser una situació nova per a mi que nens d'aquesta edat em fessin cas.
Va ser molt divertit i novament una experiència nova, asseure'm davant de tants nens i explicar un conte. Com tots els nens volien dir la seva. Molt bonic! Per uns minuts jo vaig ser la senyoreta i per uns minuts (bastants), vaig pensar que hauria de canviar de feina. A més, l'horari de mestra és millor que el meu...

Tornant a les galetes. Havia de trobar una recepta que no portés llet, ja que hi ha un nen que és intolerant a la lactosa. "Doncs, buscaré una recepta de galetes veganes" o "galetes d'oli". Jo recordava haver fet alguna vegada galetes amb oli, però ves a saber on estava la recepta... Menys mal que "Google es tu amigo"! i el Yotube també, ja que per casualitat, mirant vídeos sobre galetes per a inspirar-me una mica, vaig trobar la recepta ideal. La inspiració la vaig prendre d'aquí:

Però la meva recepta, la vaig variar lleugerament. La fruita que vaig utilitzar jo va ser el plàtan, un plàtan ben madur. Per tant, la cosa queda així:

Ingredients para la massa(aprox. 30 unid.):
250 grs. de farina + 5 grs. de llevat Royal
100 grs. sucre (si és sucre glas, millor, queda més finet)
1 ou
75 ml. d'oli de girasol
1 plàtan
Preparació:
Barrejar la farina i llevat amb el sucre, l'ou, l'oli i el plàtan xafat (també podríem canviar plàtan per taronja, per exemple). La massa l'haurem de deixar reposar. Fer una bola. Embolicar amb paper film transparent i deixar a la nevera durant mínim 30 minuts. Veureu que la massa serà fàcil de treballar. Si veieu que no, afegiu una mica de farina a la taula on treballeu. L'anirà absorbint i quedarà més manejable.
Estirar la massa de manera que quedi un espessor de 3mm. Tallar les galetes segons la forma desitjada.
Un truc: si es posa la massa damunt el paper de forn i ja directament damunt de la safata del forn, per a tallar les galetes, això que us estalvieu.
Al forn, ja calent, a 180º durant 15 minuts. De veritat que no fa falta més.
Ah... i la presentació...?
Vaig fusionar la música i les Vespes. Mireu:

Dins un sobre de CD jejej
La idea, ja fa temps que la vaig veure al bloc de la Cuina Vermella:

Per a acabar, vull presumir d'aquestes galetes. Perquè el protagonista masculí petit de la meva vida les adora. Cosa rara, ja que els meus experiments culinaris no acostumen a cuallar entre els meus dos petits.
Per tant, ara sí, ara sí que ha arribat el dia que... http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/2012/11/el-dia-que.html

AQUÍ HO DEIXO DIT

4 comentaris:

  1. m'alegra d'haver-te inspirat per la galeta, m'agrada moly la idea de la moto...

    ResponElimina
  2. Gràcies, Sonia. La teva recepta de galetes era ideal. Em passaré sovint pel teu bloc, ja que llegir sobre cuina m'agrada, tot i que em costa més practicar-la.

    ResponElimina
  3. Hola, jo tambe havia pensat decorar galetes amb fondant pel dia que ens toqui el prota. Al meu nen li encanta decorar galetes amb mi. Com ho vas fer lo del fondant? El vas portar ja tallat i nomes van haver de posar-lo sobre la galeta o el van estirar i tallar ells??
    Al ser de P3 no se quan temps poden estar per fer-ho. Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!!!
      Doncs vaig portar els paquets de fondant i uns rodets i els nens van ser els q van estirar i tallar. El problema és que només portava un tallador i amb la senyo vam fer tres grups i mentre un treballava aquesta activitat els altres jugaven a la taula amb puzzles, contes... per això jo et recomanaria portar més talladors.
      El temps... jo calculava tota la tarda (dues horetes) i vam estar menys perquè va sobrar temps per a jugar al pati.
      Bé, espero haver-te ajudat i que vagi molt bé l’activitat. És una grata experiència.
      una abraçada!!!

      Elimina