dijous, 23 de gener del 2014

CERVESA

Què bé que senta una cervesa, eh? Ens agraden molt les birrites a casa (als adults) i acompanyar-ho tot d'unes olivetes i unes patates... Mmmmmmmmmmm
Visca la dieta!



La cervesa va ser l'ingredient, el que em va motivar per a preparar un senzill pastís d'aniversari. Va ser l'octubre passat, per l'aniversari del meu company.
La cervesa va donar un toc d'esponjositat extraordinari. Dono fe. I també dono fe de què no es nota el gust. O sigui que... o decepció perquè no té gust a cervesa... o tranquils perquè no es nota el gust a cervesa.



Sí... ha plogut una mica des d'octubre... I pensant en la propera celebració (l'aniversari dels nens) i quin pastís fer, m'ha vingut al cap. I aquí va.



Doncs buscant per internet una recepta de pastís fàcil i original vaig arribar a aquest enllaç:


Copio la recepta, tal i com la vaig fer jo:
INGREDIENTS:

* 3 ous L
* 125 ml. de cervesa (la resta, per la menda lerenda hehehe)
* 125 ml. d'oli de girasol 
* 250 gr de farina
* 250 gr de sucre
* 1 sobre de llevat (royal)

PREPARACIÓ:

Tinc una batedora, d'aquestes del Lidl, que van remenant elles soletes. Vaig posar-hi els ous junt amb el sucre i vaig deixar fent mentre anava preparant la resta d'ingredients. Ha de quedar una barreja espumosa i que vingui a doblar el tamany original. Vaig anar afegint l'oli i després la cervesa. 
Afegir llavors la farina barrejada amb el llevat, a cullerades i seguir batent fins que quedi tot barrejat i no es vegi ni una taca blanca de farina. 

La mescla, al motlle i al forn a 180 º (ho vaig deixar entre 30-40 minuts), no sé massa exactament.

Ah! i a part, mireu quina originalitat de motllo:



Per a fer això, és qüestió de posar una mica de massa crua del pa de pessic i fornejar de la manera habitual. La massa més o menys hauria d'ocupar tres quarts de la gerra...

Sí, sobrava massa. La intenció era simular una cervesa i vaig retallar l'excès.



I per a simular l'espumeta de la cervesa, una crema de formatge (o així de guays... frosting de formatge)

I amb motllo tradicional, la resta de la massa:


I aquí el tall:


Mmmmmmmmmmmmmmm
Agrada...


AQUÍ HO DEIXO DIT







4 comentaris: